2017. július 6., csütörtök

A stroke megtörtént: Hogyan térhetünk vissza az életünkbe



Stroke hírek  Európai  kutatások,  SAFE (Stroke Alliance For Europe) információk
Stroke happened: How to return to your life #StrokeEurope

A stroke megtörtént: Hogyan térhetünk vissza az életünkbe

“I was a Norwegian Air Force Colonel, stationed in England, and one Sunday evening, when I was going to bed, I walked around the living room, turning off the lights and suddenly I fell and couldn’t move. I dragged myself to the telephone; the ambulance arrived almost immediately and took me to hospital where they found that I had suffered a big stroke.
A Norvégiai Légierő ezredese voltam, Angliában állomásoztunk, amikor egy szombat este  a a nappalin keresztül igyekeztem az ágyamba. Éppen a villanyt oltottam el, amikor hirtelen azt éreztem, hogy nem tudok mozogni.. azonnal hívtam az ambulanciát, ők rögtön meg is érkeztek és kórházba vittek, ahol megállapították, hogy súlyos stroket kaptam.
When I started rehabilitation, I didn’t have any balance at all, it took me two weeks to sit up, after that I learned to get from the bed to a wheelchair and after two months I was able to walk. Once my blood pressure stabilized with medication, I got into the swimming pool with assistance. I didn’t have enough balance to know if I was on my back or front. I was taught to swim again and one day I climbed up to the diving platform about 3 meters up and dived into the water.
Amikor elkezdődött a rehabilitációm egyáltalán nem tudtam mozogni, egyensúlyozni, két hétbe telt, amíg fel tudtam ülni, majd megtanultam az eljutást a kerekesszékig, további két hónap kellett, hogy megtanuljak járni. Amint a vérnyomásomat stabilizálták a megfelelő gyógyszerekkel, elindultam az uszodába segítséggel. Eleinte csak az egyszerű mell és hátúszás ment, majd egy napon képes voltam 3 méter magasságból a vízbe ugrani.


As an Air Force Colonel, it was very hard when they told me I couldn’t go back to work and, during the rehabilitation period, I got very depressed. My therapists saw that one day I was making progress and the next day I wasn’t. It was more difficult when I got back to Norway, having been an active person, taking initiatives and now I was just sitting there. That is a tremendous challenge because it is a completely new life that you move into.”
Mint a légierő ezredesének, nagyon nehéz volt tudomásul vennem, hogy nem térhetek vissza a munkahelyemre – így az egész rehabilitációs időszak alatt depressziós voltam. Szakembereim egy napon közölték, hogy olyan mértékben haladt előre a rehabilitációm, hogy a kezelés befejeződött. Nagyon nehéz volt visszatérni Norvégiába, ahol mindig aktívan dolgoztam. Ez egy nagyon megrázó változás, el kell kezdeni egy teljesen új életet.

(Male stroke survivor, 50+, Norway)       ( 50 feletti férfi Norvégiából) 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése